RTRT Headerfoto

Gevonden voorwerpen

Er worden tijdens de trainingslopen wel eens spullen verloren of vergeten mee te nemen:

* ---geen vermeldingen---

Indien er gevonden voorwerpen zijn en een van deze spullen is/zijn van jou, neem dan contact op met:
sverbeek16@ hetnet .nl   dan kunnen we afstemmen hoe je het weer terugkrijgt.


 

Voorbereiding op de NN MARTHON ROTTERDAM van 8 APRIL 2018
 
Als voorbereiding op de NN Marathon Rotterdam zorgt "Pre-Marathon Events BV" er voor dat op diverse plaatsen in Nederland trainingslopen worden gehouden.
De trainingslopen worden sinds 2008 ook in Breda georganiseerd door de Stichting Evenementen van AV Sprint.
De organisatie wil net als vorige jaren de deelnemers plezierig en veilig laten lopen. We hebben weer mooie en afwisselende routes, goede tempomakers, fietsers, verzorgers en EHBO'ers.

Inschrijving deelnemers

Lopers/loopsters die willen deelnemen aan de trainingslopen kunnen zich voorinschrijven, maar na-inschrijven is ook steeds mogelijk per trainingsloop op de dag zelf bij Sprint.
De deelnemer bepaalt zelf waar hij gaat lopen. Men is niet verplicht om mee te doen aan de Rotterdam Marathon en men kan dus de trainingslopen ook gebruiken om zich op een andere wedstrijd voor te bereiden.
De inschrijfprijs is 5,- per trainingsloop.
Bij inschrijving (bij de 1e loop) voor alle 4 de trainingslopen is de totaalprijs 18,50.

Opzet van de trainingslopen

Er zijn vier trainingslopen, waarbij de afstand steeds langer wordt: 20, 25, 30 en 35 km.
De tijd tussen twee trainingslopen is steeds 3 á 4 weken. Dit wordt mede afgestemd op basis van wedstrijden en prestatielopen in de regio etc.
Deelnemers kunnen in Breda kiezen uit elf tempogroepen. De snelste groep loopt 4.15 minuten per km, de volgende groep 4.30 min per km, dan 4.45 etc. tot 6.30 min/km.
N.B: deelnemers aan groepen die 6.15 of 6.30 min/km lopen kunnen de laatste keer eventueel zelfstandig een verkorte route van 32 á 33 km lopen in plaats van 35 km. Deze verkorte route wordt bij het splitsingspunt aangegeven.

De groepen starten steeds om 9.30 uur, waarbij de snelste groep stipt op 9.30 uur start en daarna elke volgende groep steeds 15 seconden later. Indien 2 loopgroepen van dezelfde snelheid, dan 1 minuut tussenpauze.

Per groep zijn er steeds twee tempomakers (herkenbaar aan het veiligheidshesje, waarop de tijd staat die per km gelopen wordt) en twee fietsers.
Op de route is iedere km aangegeven. Elke 5 kilometer is er een verzorgingspost met water en AA-Drink sportdrank. De laatste post is bij de atletiekbaan van avSprint met warme thee en banaan. Bij een drankpost zorgen de tempomakers dat iedereen weer aansluit. (het tempo wordt teruggenomen; eventueel haalt een van beide tempomakers de achterblijver(s) op en sluit weer langzaam aan bij de rest van de groep).

Door deel te nemen aan een bepaalde trainingsloop geeft een deelnemer aan die afstand, met het gekozen tempo, aan te kunnen.
Iemand die het tempo niet kan volhouden wacht bij een verversingspost en kan dan weer verder lopen met het (iets lagere) tempo van de daarop volgende groep.
Mocht men nog in de eerste kilometers zijn dan kan de loper zich laten afzakken tot de volgende groep. Dit kan omdat dan de afstanden tussen de groepen nog niet zo groot zijn en de groepen elkaar nog kunnen zien.
Kan een loper helemaal niet meer lopen (blessure of onverwacht onvermogen), dan wordt hij opgehaald of kan hij met de verzorgers van de betreffende drankpost naar het clubgebouw van avSprint terugkeren. 

Routes

Elk van de 4 trainingslopen gaat over een andere route. Hoofdzakelijk is het parcours verhard, maar af en toe zal de route ook over onverharde of halfverharde bospaden (kunnen) gaan. Start en finish zijn steeds op of zeer dichtbij de atletiekbaan van avSprint.

Download

Je kunt deze informatie ook HIER downloaden en/of printen.


Algemene voorwaarden

Naast de algemene voorwaarden van avSprint gelden voor de trainingslopen tevens de algemene voorwaarden die door Rotterdam Pre-Marathon Events bv. zijn gesteld. {helaas blijkt de link naar deze voorwaarden niet meer te werken}