RTRT Headerfoto

En weer hebben we een hele mooie reportage aan foto's.
Klik HIER.
Rinus heeft heel mooi de kou en vermoeidheid weten te pakken. Moeheid bij de lopers, kou bij de fietsers en postbemanning.

RtRt 18-3-2018 35km

RtRt 18-3-2018 35km RtRt 18-3-2018 35km

 

 


 

LET  OP:

Wegens de zeer slechte weersomstandigheden en opvriezende sneeuwplekken op de meer afgelegen plaatsen van het parcours, is de oorspronkelijke route van 35km onbruikbaar.

Daarom hebben we last-minute een totaal andere aanpak dan we gewoonlijk hebben.
We gaan nu met een ronde van ca. 11,8 km rond het Mastbos. En dat dan 3 keer: geeft ca. 35 km.
Dus: 3 x dezelfde ronde.

Er is dus géén mogelijkheid om (zoals anders) een verkorte route van 32km te lopen.
Je kunt uitsluitend kiezen voor 23km OF 35km!
Deelname aan deze trainingsloop is dus alleen mogelijk als je vooraf kiest voor één van deze twee afstanden!

Er zal één verversingspost zijn omstreeks het verste punt, dus ca. 6km, 17,8km en 29,5km.
En er is één verversingspost bij avSprint, langs de kant van de weg. Qua loopkilometers is deze dus op 11,8 en 23,5km.

Uiteraard is er zoals altijd na afloop van de 35km in de kantine bij avSprint weer warme thee, water en sportdrank. En de welbekende bananen.

Daarnaast zal Team Sprinters weer present zijn met taart-verkoop voor het goed doel van de Roparun.
En staan er sportmasseurs voor je klaar voor een goede massage. Alle opbrengst gaat 100% naar de Roparun!


De preciese route wordt nog uitgewerkt en zal vroeg in de avond gepubliceerd worden.

Dus houd deze site in de gaten!


 

Waar we allemaal een beetje bang voor waren: dat het met die klo…. koude wind oostenwind héél erg koud zou worden, bleek gelukkig nog enigszins mee te vallen.

Niet dat het niet koud was, maar het extreme, dat viel dan nog mee.
In de open stukken, met tegenwind, dat was nog steeds heel koud. Maar die stukken vielen in verhouding nog mee. En het lekkere zonnetje deed dan verder toch wel goed.
Op de plekken met wind mee en in het zonnetje kreeg je het zelfs warm. Dat verzacht de pijn Lachen

Met in totaal 281 lopers (incl pacers, waarvan enkele ter plekke gepromoveerd Lachen vanwege last-minute uitvallers wegens griep Afgesloten) was het toch een heel goede opkomst.
We hadden in totaal 6 uitvallers met diverse klachten, die door de EHBO naar Sprint teruggebracht zijn.

Dit is een heel mooie route, waar we ook weer veel goede reacties op gehad hebben, maar hij is helaas wel met enkele lastige oversteken.
De oversteek bij de Bieberglaan verliep niet altijd helemaal vlekkeloos. Misschien dat de opmerkingen tijdens de briefing van 9:00u niet volledig duidelijk zijn overgekomen.
Het is ook een van de moeilijkere oversteekplekken.

Maar toch, het was weer een hele goede trainingsloop!

Veel tevreden lopers (vaak zwetend Stoer) en gelukkig ook blije vrijwilligers.

De foto’s zullen deze keer 1 of 2 dagen op zich laten wachten.
Zodra ze er zijn komt de link weer op de site te staan.

 


 

En de foto's zijn er al weer.
Klik HIER.
Opnieuw heeft Frans er een mooie reportage van gemaakt. Wat een kleuren en contrast.
En je ziet al snel (qua foto's) dat er jassen open gaan en, natuurlijk bij de lopers, dat er gezweten wordt Stoer

 


 

Ook deze 30 km route is op zich hetzelfde als die van vorig jaar.

De enige wijziging is op de terugweg bij de rotonde in Ulvenhout, zie de routetekst versie 2 op het tabblad [Routes].
Hier (26,6 km) staken we tot nu altijd eerst rechtdoor de rotonde over om vervolgens rechtsaf te slaan en het fietspad aan de linkerzijde van de weg te nemen (Dorpstraat / Ulvenhoutselaan).
Dat kan echter vooral erg onhandig uitpakken bij restaurant Meinesz op de hoek van de Bieberglaan, met de daar geparkeerde auto’s. Als er dan tegemoetkomende fietsers zijn heb je onvoldoende plek en ontstaan er lastige situaties.
Nu dus bij de rotonde normaal rechtsaf slaan en pas bij restaurant Meinesz (27,15 km) de weg oversteken en de Bieberglaan in.
De Ulvenhoutselaan kan echter een drukke weg zijn, dus let goed op bij het oversteken!

Deze wijziging is dus wel verwerkt in de routetekst v2.
Maar de kaart is niet aangepast, daar is de wijziging te klein voor.